script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Inlagd - kronsikt

Allmänt / ischias, koniskt, lumbago, rehab, säs / Permalink / 0
 
 
Legat på SÄS sen igår. Mindre kul men fick akuta smärtor i nedre längdryggen som strålade ut i benen. Kände inte när jag var kissenödig så åkte upp igår. De satte kateter och la in mig. Idag gjordes en mr-röntgen då de inte visste om de va en disk som klämde på ryggmärgen men diskbråcken jag har var oförändrade så en överläkare från neurologen undesökte mig och konstaterade att jag har lumbago(kronisk ryggskott) - ischias som gör att höger sida av kroppen.. främst höften och ner blir halvförlamade plus att jag inte känner när jag är kissenödig. 
Mitt balanssinne är därför lite kasst. Fick medeciner och sjukskrivning och distrikläkare ska sen ta över för vidare planering. 
 
Känns lite ostadigt.. vad händer nu? Kan jag gå tillbaka till jobbet? :/ hmm 
 
Rehab ville jag skulle pröva krycka  för balansens skull men jag får fundera på det och se. För att lätta upp för höger sidan. Pinsaamt tycker jag bara... men men.... 
Imorgon åker jag till min dotter och svärson. slipper jag vara hemma :)