script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Hanterbart liv?

Allmänt, Fibromyalgi, Skrivet / Fibromyalgi, dimma, hanterbart, kronisk, levamedvärk, smärthantering, sorg / Permalink / 0


Bytte vårdcentral tilll Herkules efter råd av en gullig kollega å fick en jättebra läkare sim verkligen lyssnade :) Trodde min trötta dimma i huvet som gör att jag har svårt att koncentrera mig var biverkningar från nervblockeraren men är fibron sa hon 😩 för att jag är i ett skov. Jag som älskar och handarbeta orkar bara en stund sen blir jag så trött att jag måste lägga mig ner :/ Isbitarna till ben på nätterna är nerver som trycks ihop. 


Ska få värmebehandlingar å hjälp med smärthantering så livet blir mer hanterbart för just nu är de inge kul :/ 

Är ledsen väldigt ofta.. trodde det med var en biverkning av Sarotenen men läkarn trodde mer att de va en process jag är inne i.. sorg över att det aldrig kanske kommer bli bättre. Att det är kroniskt och att jag måste lära mig att leva med det. Att anpassa livet. Dra ner på press och stress bla för även inre stress gör fibro värre. Sluta ha dåligt samvete för allt man borde göra och allt man måste säga nej till. 


Jag ska ialla fall jobba 25% till den 7/2 och sen gå över till min natttjänst igen. Inte ha mer än en natt i taget. Är väldigt tacksam för en bra chef! 🌸



Japp man är glömsk 🙈
Är det så?