script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Mycke nu

Allmänt, Fibromyalgi, Skrivet / Fibromyalgi, agg, bearbetning, lågsmärtgräns, nerver, smärta, sorg, värk / Permalink / 0

Vet att det är mycke jag skriver om fibromyalgi nu men tror det inte bara är att sprida info utan också en sorts bearbetning för en själv. Att ta reda på hur det fungerar och varför man är som man är. Så långt bak i tiden som man blivit missförstådd och även att jag själv har missförstått. 


Jag har så länge jag kan minnas känt smärta vid viss beröring. Mina barn säger idag att de minns att de märkte att det gjorde ont på mig när de var för hårdhänta. Att jag var trött och energilös. 

Som barn och äldre så många ggr man trodde vuxna var elaka mot en för de gjorde illa en när de tog i mig. Att de tyckte illa om en. Man har hyst agg mot så många helt i onödan 😢 idag förstår jag att de ibte alls var elaka. Bara jag med onormal låg smärtgräns :/ 

Forskarna tror idag att de med fibromyalgi har fler nervtrådar än friska och det är en av anledningarna till att man lättare känner smärta.