script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Hjärntvättad

Allmänt, Skyddad id / hjärntvättad, lära sig, skyddad identitet, stroke, teckna / Permalink / 2
 Försökt mig på att teckna som jag inte gjort på många år. 

Kladdritat har jag gjort endel som på jobbets tavla men just teckna var en av de sakerna jag tappade efter jag blev hjärntvättad. 

 
Endel säger att det inte går att inte tänka på nått men det gör det! Om man är tillräckligt pressad och rädd. Man är så rädd att den andre ska kunna läsa ens tankar och man är övertygad om att han kan för de har han sagt!
Då är allt han säger och gör sanning! 
Är man hjärntvättad har den andra kontrollen över dig. 

Att bli hjärntvättad och sen försöka hitta sig själv igen är som att få en stroke. Man måste lära sig om allt på nytt igen. Det man var bra på innan kanske man inte kommer tillbaka till men man kan hitta andra färdigheter som man har och bli bra på det.

Som innan var jag väldigt bra på att uttrycka mig i tal och skrift.  När jag läste på komvux hade jag högsts betyg(MVG som det hette då) i svenska bla i litteratur. 
Du borde bli författare var något jag hörde ofta men efter hjärntvättningen har jag aldrig riktigt hittat tillbaka till det. 

Talet är samma men vet inte hur mycket det är fibron som spökar. Att man tappar ord men ibland blir det till å med fel i grammatiken och det var något som inte hände innan hjärntvättningen. 

Samma med teckningen. Jag tecknade jämt och målade ibland före men efter har jag inte med det heller hittat tillbaka till. 
Däremot hittade jag virkningen genom Nett ♥️ fick min första virknål och garn av henne. 😍 
Minns i början när jag hade kommit ifrån han och skulle steks vanliga köttskivor. Minns att jag tittade på köttet å stekpannan men det kopplade inte vad jag skulle göra med dem. Fick ringa syrran och fråga 🙈

Men någon har ju innan intalat en att man inget kan.. inget duger till och helt värdelös utan han..! Var som jag var helt utsuddad 😔 
Han sa ofta att han skulle ta ur mig allt svenskt i mig för det tyckte han inte om. Hur han nu tänkte där 🤔 Att vara svensk var ju hela jag. Han lyckades till stor del även om det inte igentligen försvinner helt. Det som var jag fanns där djupt begravt.

Det var en lång väg tillbaka.. ca 14 år att resa mig...  men fortfarande har jag saker att gräva upp! Det ör bara 6 års sen jag lyckades resa mig upp någotsånär. Svårt att fatta ibland. Är så många förlorade år men även viktiga år. Känns ibland som jag vill skynda mig framåt för det är så mycket jag vill uppleva och göra innan jag blir för gammal. Är ju 48.. snart 49 år. 

Kanske är detta en av orsakerna till att jag tar så illa vid mig när någon jag tycker om från det andra könet behandlar mig fel.. en påminnelse och därför reagerar jag starkare och sparkar bakut för att markera till den som sårade mig. 

Teckningen jag gjorde ikväll. Inte bra men öva öva öva så kanske.., 😍
(null)

(null)

(null)








#1 - - Anne:

Fya . Blev ledsen när jag läste vad du har gått igenom. 😢 krama om länge! ♥️♥️♥️
Men det sista om att du skriver i ilska. Om du tänkte på ”han” så tycker jag inte att det var påhopp mot han. Du uttryckte att du blev sårad av hans behandling av dig. Inte fel. Jobba fina du på ditt känsliga samvete för du har inget att ha dåligt samvete över. ♥️♥️♥️

Svar: Jo vet att jag har känsligt samvete :/ vet inte hur man övar upp det 🤔 Tack för att ni söta finns ♥️♥️♥️
Jeanette Wiberg

#2 - - Anonym:

Så hemskt. Vilken resa du gjort. Ingen trevlig dock men vad fantastiskt av dig att ta dig upp igen. Kramar //M

Svar: Ja när jag skriver om det förstår jag inte hur jag fixade allt det men hade flera som hjälpte och stöttade mig. Speciellt min syster och en vän. Känns ofta som allt det där hände någon annan 🙈
Kramen ♥️
Jeanette Wiberg