script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Finns det bra läkare?

Allmänt, Fibromyalgi / Borås, EDS, HMS, besviken, fibromyalgi, försäkringskassan, herkules, herkulesborås, högriskskydd, karensdag, ledsen, läkare, läkarintyg, läkarstation, stress, vårdcentral / Permalink / 0
(null)

(null)

Var hos läkaren idag för intyg att söka högriskskydd hos FK. Man får alltså rätt till ersättning för karensdagen plus att arbetsgivaren får ersättning när man är sjuk. Men nu är jag rädd för att läkaren på Herkules har minskat mina schanser. :/ 
För det första var han väldigt stressig å då blir jag tom i hjärnan., svårt att uttrycka vad jag vill säga. Sen skulle läkarn skriva diagnnoserna men då säger han att hypermobilitet inte är en diagnos utan ett tillstånd och han kan därför inte ta med den i intyget. 
Där har han FEL!! De vanligaste formerna är HMS OCH EDS. Först var läkarn(läkaren på reumatologen)  inne på EDS men eftersom jag inte har elastigt skinn så är det HMS. Bägge de är diagnoser!! Ifrågasatte han men han gav sig inte. Sen säger han för jag sa på symptom av mina diagnoser bla nedsatt immunförsvar men det kunde han heller inte ta med för nedsatt immunförsvar är en diagnos och den har ajg inte. Däremot har jag nedsatt motståndskraft mot infektioner men de ör en annnan sak och kan inte skrivas med!
Vad sjutton??? Meningen är ju att förklara för FK vad man har för besvär som gör att man är sjuk ofta och då är det ju viktigt å skriva med det.. blir så less ledsen på dessa läkare som verkar jobba endast för att förstöra 😢😩 
Finns det inga seriösa läkare eller har jag bara otur? 
Sen hade jag beställt en tid där man har en längre tid med läkaren så ingen akuttid men ändå var han så stressad så han inte skulle hinna med mer.. för han har andra patienter som väntar :/ Fick han ialal fall att ta ett prov på levern å kolesterolet då mitt ligger på 7,2 på det första värdet.. och jag inte äter medecin för det. 
Hade velat ta upp min viktnedgång med. Har ju rasat ner i vikt sen Jan- februari i år men de har hela tiden skyllt på dödsfallen i feb och april. Men har fått endel kläder av mina tjejer bla jeans i xs men nu börjar de bli stora. 
Man blir frustrerad och vill igentligen inte ha med läkare och gör mer 😢 
Min syster gjorde min dag ljusare. Alla karensdagar, medecin, rehab ch läkarbesök tär på ekonomin ännu mera.  Läg på minus och nu på plus ♥️♥️♥️ Så jag kan ringa om en ny tid men till en annan läkare!