script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Masken vi bär

Allmänt, Skrivet / be om hjälp, masker, roller, skådespeleri / Permalink / 2
En dikt jag skrev 2009
Kanske stämmer det in på många av oss eller känner igen i vissa delar av våra liv. 

Rollen

När publiken har trappats av och applåderna har tystnat 
Vad finns det då kvar av den roll du spelat upp 
Du har ett manuskript som du spelar om och om igen 
När applåderna tystnat finns det då bara tomhet kvar 
Vad händer när du tvättar av masken du bär 
(Zitten) 

Länk till mina dikter jag publicerade 2009. poeter

Till viss del skrev jag den för egen del. Man visar upp det man vill att andra ska se.  Jag har så lätt för att stötta andra och ge råd men visar sällan att jag själv kanske behöver någon som lyssnar. Min syster har "skällt" på mig ibland för att jag inte ber om hjälp. Kanske jag aldrig kommer att lära mig att göra heller.. 

(null)



#1 - - Anne:

Så sant. Duktig du är på att dikta. Kram ♥️

Svar: Tack 😍
Jeanette Wiberg

#2 - - Monica :

Så sant så! Du kan du! Kramar

Svar: Tack 🤗💕
Jeanette Wiberg