script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Egot i en ond cirkel

Allmänt / bry sig om, konflikter, omsorg, ond cirkel / Permalink / 1
Tog bort inlägget. Ibland när man är ledsen och inte mår bra så grubblar man på sådant som man annars i vanliga bara lämnar! Jag gör så ibland: skriver av mig funderingar och sen tar bort det!  

Skrev ett inlägg på fb om hur glad man blir någon gör sig besväret att fråga privat hur man mår. Tydligen var det känsligt för vissa 🤔 Skrev det inte för att ge någon dåligt samvete. Blev väldigt ledsen 😢 Fick mig att få dåligt samvete över något som värmde!
Jag är inte perfekt själv och kan ibland få dåligt samvete om jag är dålig på att höra av mig vid speciella tillfällen! MEN:  Jag skulle aldrig för den sakens skull få för mig att bli arg på den personen för att jag känner dessa känslor!! Är väl knappast den andres fel! 
Men som vanligt är det egot som styr! 
Finns ju faktiskt en anledning att jag drar mig undan vissa.. de har ju varit en föredöme sen jag var barn och visat vägen hur man är mot varandra men det är också en stor sorg!  Det är en ond cirkel som aldrig verkar ta slut! 
Sådana  här onödiga konflikter blir det titt som tätt! 
Har sagt till mina barn ofta att bli aldrig sådana mot varandra! Stötta varann och prata! 
 
Bilden: Att bry sig om varandra gör oss starkare! 
Fick en komentar på inlägget jag tog bort. Den är en liten tanke för oss alla:
"Kan bara hålla med! Folk idag är så rädda för sorg att de drar sig undan istället. Vi borde gå tillbaka ca 80-100 år och lära oss av våra förfäder. Hur de var med de sörjande. Kram och beklagar! ♥️ "
(null)



#1 - - Anonym:

Så sorgligt att endel alltid måste sätta sina egna känslor före andra. Absolut fel tidpunkt med att bete sig illa. Du har väl tillräckligt. Endel människor kan bara i första hand tänka på sig själv. Försök skaka av dig det. Hade jag varit du hade jag hållit avstånd till dessa energitjuvar. Kramar ♥️

Svar: Ja jag blev väldigt ledsen :/ Inte första gången tyvärr h*n får ”tuppjuck” över någon h*n totalt misstolkar! Vissa borde inte få använda nätet! Inte bara jag som tröttnat på det! Jo kommer hålla avstånd nu. Trött på folk som bara kan se felen andra gör! Inte vad denna gör mot andra! Kram 🥰
Jeanette Wiberg