script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Diddi - Babblarna

Allmänt, Mönster, Pyssel, crochet/virkat / Babblarns, babblar, barn, barnprogram, beskrivning, crochet, diddi, mjukisdjur, mönster, patterns, virka, virkning / Permalink / 0

Har virkat Diddi i Babblarns efter önskan från min sötnos Harry 💙 

Frivirkad och rätt halvtråkig å göra(de mesta verkar va halvtråkigt just nu haha) men vad gör man inte för de små :) 


OBS: Denna beskrivningen är väldigt förenklad då jag har frivirkat den utan något mönster så blir de fel skyll inte på mig ;)

Men rätt enkel att göra:
Virka en rund kudde.. 6 fm i en ring, 2 fm i varje fm, 1 fm 2fm i samma osv, 2 fm 2fm i samma osv, 3 fm 2fm i samma osv, fortsätt så till den är i storlek du vill ha. Jag virkade till 10 fm 2fm tills osv.  4-6 varv enkla fm.

10 fm 2fm tills osv, 9 fm 2fm tills osv, tills du kommer till: 2 fm tills varvet runt, slut hålet(glöm inte stoppa innan hålet blir för trångt.

Virka strutar i alla färger Diddi har.
Hur jag gjorde: 15 lm, slut till en ring, fm i alla lm 7 varv, 2 fm tills i början på varje varv. 
 För att få böjen virkar jag på mitten av struten 2fm i samma i början på varvet och 2fm tills i mitten på varvet i 2 varv. 

Gör två fötter: 7lm, 2 fm i 6:e lm 1fm, 1fm, 1st, 1st, 5st i sista lm, 
Virka runt: 1st, 1st, 1fm,1fm, 2fm i samma.
2lm, 2hst i varje 2 fm, 4 hst, 2 hst i varje av de 5 st, 4 hst, 2 hst i varje 2 fm.
Virka sen i den bakre maskbågen. 
Fm i alla m utom de två mittersta fram på skon där görs 2fm tills, fm runt. 
Nytt varv: fm i fm men på sidorna virkas 2 fm tills.
Nästa: fm runt men från mitten av sidan till nästa sida virkas: 2fm tills, 1fm, 2fm tills osv. Fm i fm resten.
Nästa: fm i fm men 2 fm tills runt om där ni virkade tills förra varvet. Stanna till andra sidan på mitten av sidan, 1lm vänd, 2fm tills till andra sidan. 1lm vänd, 3 fm tills till andra sidan mitten, 1 lm vänd, virka fm i alla fm inkl runt hälen. Fyll med vadd. Virka runt så långt du vill. Jag virkade sen ihop benet å virkade platta ben.

Armar: 2fm i en ring, virka 2 fm fram å tillbaks tills armen är den längd ni vill ha. Handen: 3 lm slut med sm i 1:a fm, 3 lm slut med sm i 1:a fm, 3 lm slut med sm i 1:a fm. 3 lm slut med sm i 2:a fm. Fäst tråden.

Gör ögon och mun

Sen det tråkiga å sy ihop de ;)
Ps.. kom ihåg att denna beskrivning är förenklad så ev fel tar jag inget ansvar för :D Denna beskrivningen är bara till för att ge er en vink på hur man kan göra :)