script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

En börda

Allmänt, Fibromyalgi / Arbeta, Börda, Daglig, Fibromyalgi, Försäkringskassan, Kamp, Livskvalité, Synsinteutanpå, Värk / Permalink / 0

Vissa dagar funderar man mer över meningen med allt.. detta är en sådan dag! 

Dagar då man känner sig mer som en börda för andra än nytta. Dagar då jag drar mig mer och mer undan. Känslan av hur svårt det är för andra att förstå hur man mår då det inte syns utanpå kroppen med smink och jeans på som igentligen gör att det gör ännu ondare. Alla kläder sim sitter åt gör ont. 

Jag minns inte längre hur det känns att inte ha ont. För några års sen kunde jag ha värkfria dagar.. ännu längre bakåt värkfria perioder. Idag finns värken och smärtorna där hela tiden men de syns inte! 

Det tar all ork ur en! Både kroppsligt och psykiskt då även djupsömnen är låg. Tittar jag på tv har jag ljudet avstängt för ljud tröttar ut en ännu mer! Man har lägre tolerans mot allt! Man orkar inte va social. 

Jobbar jag två nätter är jag utslagen sen i två dygn. Pendlar mellan soffan och rasta hunden. De dagarna är matintaget minimalt för jag sover bort tiden och när jag är vaken orkar jag inte fixa mat så nån macka högst. Sen jag började jobba igen har vikten gått neråt.. 

Tredje dagen måste jag tänka på att göra så lite som möjligt för dygnet därpå är det dax för jobb igen i nätter två. 

Barnen frågar om barnvakt men jobbar jag inte så är jag utslagen :( Finns ingen ork 😢 

Inte konstigt att man känner sig som en börda ... 
Det syns ju inte.. märks inte speciellt om man träffar mig uppsminkad och fixad! 

Nån sa att de bästa vore om jag kunde få sjukpension för att få mer ork fler dagar men dagens FK accepterar inte sjukdomar som EDS och Fibromyalgi som inte syns utanpå även om man har fått diagnoserna på reumatologen! 
FK sa till en annan kvinna som sökte sjukersättning för fibromyalgi: -kan någon som saknar ett ben arbeta så kan du det med! 

Nu vill jag ju jobba. Älskar mitt jobb men...

...vissa dagar undrar man till vilken nytta man är... och vad vitsen är med att vara jag!