script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Tränar hjärtat 💗

Allmänt / Permalink / 0
Jobbat första dagen efter hjärtinfarkten. 3 timmar och det var skönt att komma igång men man är som ett frågetecken när man hamnar på dagen då man annars jobbar natt.. helt andra rutiner 😅 även om jag för ca 5 års sen jobbade där på dagen. Det var kul. Har alltid saknat dagjobbet. Har försökt gå tillbaks till dag men kroppen har inte orkat allt spring. 
Lite lugnare på natten och orkar inte kroppen kan man sätta sig en stund men min fibromyalgi har faktiskt blivit lite bättre sen jag började träna och ändrade min kost helt så kanske... för kruxet är att jag nog inte kommer att kunna jobba kvar på natten för hjärtats skull. Ska till hjärtläkaren på onsdag så får se vad han säger.. 
Har haft lite problem med att hjärtat rusar och håller på i timmar. Akutläkaren skulle prata med min läkare om att kanske sätta in beta-blockerare som bla hämmar stresshormonet. Känner av i stort sett hela tiden den där stresskånslan för lilla minsta som tankar, saker som händer runt omkring mig bla. Måste hela tiden tänka bort det. 
Kände av det på jobbet med så måste hela tiden tänka på att andas, var lugn, stressa inte.. så jag hoppas jag kan få den.
Ska även til en kurator. Psykiskt är det väldigt jobbigt speciellt som man vet att det finns en risk fortfarande för en ny infarkt även om jag sköter mig .. men det värsta har jag nog bakom mig känns det som just nu. Har alltid med mig glytrinsprayen vart jag än går. Varit hos barnen endel.. lättare att tänka på annat då men jag kämpar på.. äter rätt och fuskar inte! Inget socker och inget ont fett. Tränar och powerwalkar.  💪
Tränar dock överkroppen lite mindre... träningsvärken i armar och bröst påminner en men med tiden kan man nog öka på sen.. 

(null)

(null)