script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Är de läkare på riktigt?

Allmänt / Borås, Närhälsan, diskbråck, heimdal, läkare, rehab, rökning, sjuk, sjukskrivning, träna / Permalink / 0

Varit hos läkaren idag. (Heimdal, Närhälsan, Borås) 50% en månad till och sen hoppas jag kunna jobba fullt. Trött på detta fram å tillbaks nu. Fortsätta med träningen för den gör nytta. 

Men ibland eller rätt ofta undrar man om läkarna på vårdcentraler verkligen är läkare??? 
Har inte kunnat träna på nästan 3 veckor för legat i nån influensaliknande virusförkylning med huvudvärk, illamående bla. 
Fick skäll av läkaren för att jag inte tränat under den tiden. Själv som jobbat med rehab i ett antal år vet jag att man inte ska träna när man är sjuk å de tycker jag läkaren borde veta med. Hennes svar: man kan inte vara sjuk så länge! Nähäää konstigt sa jag för de är just de jag varit och pojken har varit riktigt dålig i flera omgångar sen slutet av augusti men han kanske inbillar sig??  
Med andra ord.. så länge jag är sjukskriven för ryggen får jag inte bli sjuk på annat sätt.. de godkänns inte!!


Å detta tjatet om rökning! Vad tror de?? Att man slutar för att de tjatar?? Vill de att man ska ljuga för dem.. nästa gång ska jag säga att jag slutat! 
Lite konstigt att läkare aldrig frågar hur mycket alkohol man dricker.. räcker att du dricker en kväll på helgen så har du förstört den veckans träning! Men de verkar de ibte bry sig om. Nått som förändrar din personliget med.. nä mer alkohol till folket ;) (de kanske känner på sig att jag sällan nyttjar alkoholdrycker å då är det ju ingen mening får de ju inte klaga å småskälla)

De är ju så märkliga.. Den förra läkaren tyckte de räckte med att jag bastade å han tyckte även att jag skulle gå ner i vikt så skulle ryggen bli bättre.. jag är 164 lång och väger 58 kilo.. ska jag gå ner i vikt?? 
Rätt farligt för någon i den ställningen att säga så till en patient. Själv hade jag anorexia som väldigt ung. Till å från kan det ibland triggas igång och efter de började jag med diet, tog bort all socker även om jag skyllde på att de av för klimakteriet, började äta saker som ger mättnad under lång tid osv. Anorexia är något man aldrig blir riktigt bra ifrån även om jag inte slutar att äta men jag krymper måltider. 

Man blir ju mörkrädd :/ Å dessa människor har ansvaret för en när man blir sjuk??