script type="text/javascript" src="//static.blogg.se/shared/js/api.js">

Misstro

Allmänt, Fibromyalgi / EDS, Fibromyalgi, alzeimers, dum, fibrodimma, lat, misstro, skäms, smärta, värk / Permalink / 1

Blir så trött, ledsen och arg på människor som inte vill eller kan förstå. Förstå helt förstår jag att man inte kan men istället för att misstro så läs på!! 


Ifrågasättanden varför jag inte orkar lika många pass i rad som andra. Frågor som: har du intyg på att du inte kan och får? Vareviga pass de sista: vi får de pass du inte tar! Även om det inte är alla så är det tillräckligt för att höra om de i stort sätt varje jobbnatt. 

(Inte från chefen.. hon har varit fantastisk när de gäller mina luckor)

Men jag lovar att ingen av er skulle vilja vara mig!!! Efter 1-2 veckor som mig hade ni hade ni fått äta upp allt gnäll! 
För att överhuvudtaget klara av att jobba måste jag stryka mycket av de sociala livet för att min kropp och huvud inte orkar.

Föreställ er att ni har en ordentlig influensa med den led och muskelvärk man får, tyngdkånslan i kroppen som om man har tyngder fäst på en. Då varje steg blir en ansträngning, stickande och brännande känsla i huden. Så känns de i stort sett nästan varje dag mer eller mindre men mest melllan jobbpassen. Lägg sen på nervsmärtor som flyttar sig i kroppen. Nätter när det känns som benen, höfterna och bäckenet innehåller is och kroppen domnar. Sömnen blir nästan varje natt störd då jag får ont av att ligga på samma sida nån längre stund och måste måste ta i med överkroppen för att överhuvudtaget lyckas vända sig. Ibland orkar jag inte vända mig utan hamnar på rygg och kommer inte runt :/ 
Lägg sen också till hjärndimman man får av för lite djupsömn och av att hantera all värk. En forskare sa att hjärndimman kan liknas symptomen på alzheimers fast fibrodimman är tillfälliga symptom på när hjärnan inte klarar att hantera alla intryck. Kan säga att det är fruktansvärt pinsamt när man plötsligt inte minns namnet på någon man känt i flera år eller man hoppar av bussen hemma och inte känner igen sig. De varar som tur var inte länge men tillräckligt för att de ska tära på en :/ Man känner sig dum 😢 

Är ni fortfarande avundsjuka på mina färre pass?? 

Sånna här tillfällen jag hade pratat med Nett och jag vet vad hon hade sagt ♥️ 
Så mycket både hon jag ventilerade med varandra om saker 😢 Om jobbet och privata saker. 


#1 - - Anonym:

Fina Jeanette, önskar jag kunde byta några dagar med dig så du kunde få vila ut o slippa all den smärta för en stund, även om jag själv har en hel del smärta så lär de inte vara i närheten av dem smärtorna du har dagligen. Massa styrkekramar från Ida

Svar: Tack fina Ida ♥️ de värmde. Massa kramar till dig ♥️♥️♥️
Jeanette Wiberg